• Alumnat a qui va dirigit: Per a alumnat d’ESO.

    Àrees/Matèries: Llengües clàssiques, Mitologia, Ciències de la Terra, Medi Ambient.

    Descripció:
    Saps quines espècies marines tenim a la mar Mediterrània? Sabries dir el seu nom científic? Aquesta activitat consistirà primer en una petita explicació de com es creen els noms científics de cada espècie i els seus significats etimològics, per a després en forma de joc aprendre a deduir els noms científics de diferents espècies. A través del joc s’han de relacionar noms d’espècies marines de la Mediterrània amb descripcions i fotografies.

    Aspectes metodològics:
    Una sessió explicativa d’una hora. Una o diverses sessions posteriors depenent de l’activitat que es vulgui fer.

    Objectius:
    Conèixer les especies del nostre territori.
    Entendre les classificacions taxonòmiques dels éssers vius.
    Aprendre llatí i grec i entendre així els noms i la terminologia científica.
    Competències bàsiques de l’àmbit cientificotecnològic:
    Competència 2. Identificar i caracteritzar els sistemes biològics i geològics des de la perspectiva dels models, per comunicar i predir el comportament dels fenòmens naturals.
    Competència 3. Interpretar la història de l’Univers, de la Terra i de la vida utilitzant els registres del passat.

    Recursos:
    Guia didàctica explicativa sobre la taxonomia i els noms científics.
    Diverses activitats per relacionar els noms científics:
    Relacionar els noms científics amb les seves traduccions.
    Relacionar els noms científics amb les fotografies de totes les espècies.